پارک دلفین مشهد در چه شرایطی قرار دارد؟
نوشته شده توسط : gheirati

شهر مشهد مقدس یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است. هر ساله به برکت وجود امام رضا(ع) مسافران داخلی و خارجی بسیاری از این شهر دیدن می‌کنند. اصولا شهرهای توریستی همواره به دنبال ایجاد جاذبه‌های گردشگری و توریستی بیشتر هستند. به خصوص در کلان شهرهای ایران این مسئله بیشتر مرکز توجه مسئولین قرار دارد. در شهرهایی چون مشهد، تهران، اصفهان و کیش و... موجبات تفریح، سرگرمی، اسکان، حمل و نقل، رستوران و مراکز خرید مسافران فراهم می‌شود. یکی از پلان‌های برنامه ریزی شده برای پایتخت معنوی ایران جهت رفاه بیشتر توریست‌ها احداث پارک دلفین مشهد است.

آژانس مسافرتی "های هتل" در این مطلب به بررسی برنامه احداث پارک دلفیناریوم مشهد پرداخته است. با این صفحه از وبلاگ ما همراه باشید تا هر آنچه در رابطه با پارک دلفین لازم است را بدانید.

پارک دلفین مشهد

جاذبه تفریحی پارک دلفین

یکی از پارک‌های آبی در جهان که مورد استقبال بسیاری از گردشگران واقع می‌شود پارک‌های دلفین است. کشور ایران نیز به دنبال جذب توریست در ایران نیز به فکر ایجاد پارک‌های مشابه افتاد. در چند سال گذشته پارک آبی دلیفن‌ها در جزیره کیش راه اندازی شد. این پارک با استقبال بی نظیر مسافران داخلی و خارجی روبه رو گشت. اما با افزایش چنین پارک‌های در جهان محیط زیست به مخالفت با این مجموعه‌ها پرداخت. در واقع محیط زیست با مخالفت و تذکرات جدی خود سبب تعطیلی بسیاری از پارک‌های دلفیناریوم در دنیا گشت. زیرا احداث چنین مجموعه‌هایی ظلمی بزرگ در حق حیوانات می‌باشد. حق طبیعی دلفین‌هاست که در آب‌های آزاد شنا کنند. خوشبختانه در حال حاضر تعداد پارک‌های دلفیناریوم به شدت رو به کاهش است.

دلفیناریوم مشهد

درباره احداث پارک دلفین مشهد

قطعا تاکنون شما هم مطالب و اخباری در رابطه با پارک دلفیناریوم مشهد شنیده‌اید. آیا این خبر صحت دارد؟ بله متاسفانه صحبت‌هایی در این مورد وجود دارد. همانطور که انتظار می‌رود این برنامه زیر نظر سازمان‌های خصوصی خواهد بود. در جهت حمایت از محیط زیست باید بگوییم خوشبختانه تاکنون سرمایه‌گذاری برای اجرای این برنامه یافت نشده است. آقای علی کشمیری فعال محیط زیست نیز به طور رسمی اعلام کرده‌اند که احداث این مجموعه صحیح نیست. این مورد را نیز باید اضافه کرد که تاکنون هیچ مجوزی برای اجرای این برنامه صادر نشده است.

اطلاع بیشتر از پروژه پارک دلفیناریوم

ایده ساختن چنین مجموعه آبی و تفریحی در مشهد توسط آقای حسین ثابت بکتاش داده شد. آقای بکتاش از کارآفرینان بنامی است که در کیش رزرومه پرباری برای خود رقم زده است. طبق آنچه از جزئیات این پروژه در دسترس می‌باشد نام آن مجموعه تفریحی گردشگری آفتاب خواهد بود. پارک دلفین مشهد قرار است در منطقه هفت مشهد یعنی منطقه پارک جنگلی طرق راه اندازی شود. مساحت زمین در نظر گرفته شده برای این پروژه 120 هزار متر مربع است.

اما پروژه مجوعه گردشگری آفتاب تنها مختص به پارک دلفین مشهد نیست. راه اندازی هتل بین المللی، باغ پرندگان، رستوران‌های مجلل، شهر بازی کودکان، مجموعه ورزشی، سالن پذیرایی، تالار، زمین گلف، کتابخانه، فرهنگسرا، کافی شاپ، فست فود، آکواریوم، فضای سبز، سالن بولینگ، سالن همایش، مراکز آموزشی و مذهبی، مساجد و... از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مجموعه هستند.

پروژه پارک دلفین مشهد

 

مزایا و معایب ایجاد پارک دلفیناریوم

پروژه‌های گردشگری توریستی همیشه با استقبال بی شماری رو به رو می‌شود. جذب توریست و افزایش شغل بزرگ‌ترین مزیت ایجاد برنامه‌های تفریحی هستند. اما مجموعه پارک دلفین تنها پروژه‌ای است که مخالفان بسیاری از جمله حامیان محیط زیست دارد. در این قسمت با بررسی مزایا و معایب ایجاد این پارک با شما همراه هستیم.

مزایای تاسیس پارک دلفین مشهد عبارتند از:

  • جذب گردشگر و توریست
  • در آمدزایی و اشتغالزایی
  • شناخت بیشتر از حیوانات

مجموعه پارک دلفین مشهد

معایب تاسیس پارک دلفیناریوم عبارتتند از:

  • محروم کردن دلفین از زندگی در آب‌های آزاد
  • اجبار دلفین به اجرای حرکات دستوری و نمایشی
  • مناسب نبودن شرایط جوی و محیطی برای حیوان
  • آسیب وارد کردن به روح و جسم دلفین‌ها
  • اسیر کردن دلفین در استخرهای کوچک
  • کاهش طول عمر و گاها مرگ دلیفن

آژانس مسافرتی و گردشکری "های هتل" سعی دارد با نگارش این مطلب مفید واقع شده باشد. به امید حمایت بیشتر از محیط زیست و حیوانات.





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: